Kolom 1: VAN
Hier noteer ik de vaststellingen en observaties tijdens het bijgewoonde lesmoment.
Kolom 2: VIA
Hier staan de criteria voor een goede muzische activiteit.
Kolom 3: NAAR
Hier noteer ik de vragen ter verduidelijking, verbreding en verdieping die ik gebruik tijdens het gesprek nadien.
Tijdens het bezoek en het gesprek gebruik ik 6 voorafbepaalde focussen:
- Het tweeledig proces van creëren en beschouwen
- Het kind centraal
- Doelgerichtheid
- Integratie van de verschillende muzische domeinen
- Het muzisch proces
- Evalueren
De leerkrachten vullen na het klasbezoek en het gesprek zelf het verslag aan op de laatste bladzijde. Hier gebruik ik 5 standaardvragen:
- Ons M.V.-onderwijs is de laatste jaren erg geëvolueerd. Hoe ver sta jij?
- Wat zie je als winst voor jezelf, voor je leerlingen?
- Waarin voel je je sterk?
- Waarin voel je je nog onzeker? Waarin heb je nog ondersteuning nodig?
- Hoe ga je hiermee aan de slag? Wat heb je daarvoor nodig?
Mijn hoofddoelstelling:
Een zicht krijgen op de huidige toestand van het M.V.-onderwijs in onze school. Hoever staan we met het gebruik van de leerplandoelen muzische vorming in de georganiseerde activiteiten en lessen?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten